شناسهٔ خبر: 106095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد:

بهره برداری از فاز اول پانزدهمین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان در چمن بید

افتتاح مجتمع فاز اول مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی چمن بید (امیری) در شهرستان مانه و سملقان، روز پنجشنبه با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید و شمار مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی فعال استان به عدد ۱۵ رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، رشیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در این مراسم که در عصر روز پنج شنبه ۱۲ اسفندماه برگزار گردید با بیان این که در استان نیاز جدی به توسعه اشتغال پایدار داریم و ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به توسعه خدمات سفر، اشتغال زایی، بهبود معیشت مردم، بهره گیری مناسب از اقتصاد راه و ظرفیت بالقوه گذر ۲۰ میلیون زائر و مسافر در طول راه های استان کمک می کند، افزود: باید به سمت توسعه اقدامات پایدار رفت و در این مسیر نیاز داریم از خدمات شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم، در حوزه گردشگری باید اماکن معرفی و در این حوزه ارائه تسهیلات به بخش خصوصی تقویت شود.

 وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه و نماینده مردم  ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر معرفی اماکن تاریخی و گردشگری اظهارکرد: محور چمن بید ورودی و خروجی خراسان شمالی محسوب می شود و هر چه در این مسیر هزینه شود موجب رونق کسب و کار خواهد شد. وی با بیان این که راه، پیشران توسعه است سهم استانی در بودجه ۱۴۰۱ در تسهیلات با کارمزد بسیار کم و زود بازده را  ۲ هزار میلیارد دانست.

شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم ضمن اشاره به سهم یک درصدی استان در جمعیت کشور و سهم ۱.۷ درصدی از وسعت کشور گفت: در شرایطی که در سال آتی تعداد مجتمع های فعال در کشور از عدد ۱۰۰۰ فراتر خواهد رفت، استان با ۱۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی فعال که در سال آتی به ۱۷ باب افزایش خواهد یافت، جایگاه مناسبی در این زمینه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با بهبود کیفی خدمات این مجتمع ها، رونق گردشگری و کاهش تصادفات جاده‌ای در طول راه های استان محقق شود. وی خاطرنشان کرد: مهرماه امسال در سفر مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری به استان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز تابلو مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان ابلاغ شد و در این مجتمع بیش از یک میلیارد تومان برای آسفالت رمپ ها و روشنایی و نصب تابلوها هزینه شده است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه خراسان شمالی تاکید کرد: با توجه به ۱۴ موافقت اصولی صادر شده هر سال شاهد افتتاح حداقل دو مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دیگر در استان خواهیم بود.

وی ضمن تقدیر از سرمایه گذاران این حوزه، توجه سرمایه گذاران را به برندسازی و استفاده از الگوهای برتر ایرانی- اسلامی منطبق بر فرهنگ بومی استان و علایق، ذائقه و سطح اقتصادی کاربران راه ها اعم از زائران و گردشگران تاکید کرد.

شکوری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوده های نفتی خراسان شمالی نیز گفت: این مجتمع حدود ۱۴ هزار متر مربع زمین احداث شده و ۳۵۰۰ متر مربع ابنیه دارد و فاز اول آن جایگاه سوخت بود و با توجه به این که در این مسیر جایگاه سوخت نداشتیم خدمت رسانی خوبی به مسافران و زائران می شود.

امیری هنامه، سرمایه گذار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی چمن بید نیز در این مراسم از همراهی مسئولان برای احداث این مجتمع تقدیر کرد و افزود: با بهره برداری کامل از فازهای بعدی این مجتمع برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

گفتنی است مبلغ نهایی بهره برداری از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی چمن بید (امیری) ۳۰۰ میلیارد ریال است که برای فاز نخست این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و بیش از یک میلیارد تومان از محل کمک های بلاعوض سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای احداث رمپ ها، تابلوها و روشنایی آن هزینه شده است.

انتهای پیام/